Váš košík je prázdný!
WARUNKI UMOWY I PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH
Niniejszy regulamin dotyczy zakupów w sklepie internetowym www.termoo.pl prowadzonym przez TERLA s.r.o. od 25.05.2018 r.
Warunki dodatkowo określają i precyzują prawa i obowiązki sprzedającego, którym jest spółka TERLA s.r.o. z siedzibą Praga 4, U Habrovky 247/11, kod pocztowy 140 00, Regon 24261009, NIP CZ24261009, wpisana w Rejestr Handlowy Sądu Miejskiego w Pradze, sekcja C, wstawka 198183, adres poczty elektronicznej Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. (zwany dalej "sprzedawcą") oraz klient sklepu internetowego www.termoo.pl.cz, będący kupującym (zwany dalej "kupującym"). Ze względu na przepisy prawne rozróżnia się nabywcę będącego konsumentem od nabywcy niebędącego konsumentem. Konsumentem jest każda osoba, która poza zakresem swojej działalności gospodarczej lub poza zakresem samodzielnego wykonywania zawodu zawiera umowę z przedsiębiorcą lub w inny sposób się z nim obchodzi (zwana dalej "konsumentem"). Kupującym niebędącym konsumentem jest przedsiębiorca. Za przedsiębiorcę uważa się również każdą osobę, która zawiera umowy związane z własną działalnością gospodarczą, produkcyjną lub podobną działalnością lub w ramach samodzielnego wykonywania zawodu, lub osobę działającą w imieniu lub na rzecz przedsiębiorcy.
Wszystkie stosunki umowne zawierane są zgodnie z porządkiem prawnym Republiki Czeskiej. Jeżeli stroną umowy jest konsument, stosunki nieuregulowane warunkami handlowymi podlegają przepisom Kodeksu Cywilnego (nr 89/2012 Dz.U.) i ustawy o ochronie konsumentów (nr 634/1992). Jeżeli stroną umowy nie jest konsument, stosunki umowne nieuregulowane warunkami handlowymi reguluje Kodeks Cywilny (nr 89/2012 Dz.U.).
Umowa kupna
Jeżeli kupującym jest konsument, propozycją zawarcia umowy kupna (oferty) jest umieszczenie oferowanego towaru przez sprzedawcę na stronie internetowej. Umowa kupna powstaje poprzez wysłanie zamówienia do kupującego-konsumenta i przyjęcie zamówienia przez sprzedającego. Sprzedający potwierdzi tę akceptację kupującemu informacyjnym e-mailem na podany adres e-mail, ale potwierdzenie to nie ma wpływu na zawarcie umowy. Wynikająca umowa (w tym uzgodniona cena) może zostać zmieniona lub anulowana tylko za zgodą stron lub z przyczyn prawnych.
Przed wysłaniem zamówienia do sprzedającego kupujący ma możliwość sprawdzenia i zmiany danych wprowadzonych przez kupującego w zamówieniu, nawet w zakresie zdolności kupującego do wykrywania i korygowania błędów we wprowadzaniu danych do zamówienia. Kupujący wysyła zamówienie do sprzedawcy, klikając przycisk "Potwierdź zamówienie".
Jeżeli kupujący nie jest konsumentem, propozycja zawarcia umowy kupna jest przesłanym zamówieniem towaru przez kupującego, a oddzielna umowa kupna zostaje zawarta w momencie doręczenia kupującemu wiążącej zgody sprzedającego wraz z tą propozycją.
Zawierając umowę kupna kupujący potwierdza, że zapoznał się z niniejszymi warunkami, w tym z procedurą reklamacyjną, i zgadza się z nimi. Kupujący jest dostatecznie poinformowany o niniejszych warunkach i postępowaniu reklamacyjnym przed faktyczną realizacją zamówienia i ma możliwość zapoznania się z nimi. Procedura reklamacyjna jest integralną częścią niniejszego regulaminu.
Bieg terminu na załatwienie reklamacji ulega zawieszeniu w przypadku nieotrzymania przez sprzedawcę wszystkich dokumentów niezbędnych do załatwienia reklamacji (części towaru, inne dokumenty itp.). Sprzedający jest zobowiązany do jak najszybszego zażądania od kupującego dodatkowych dokumentów. Termin zostaje zawieszony od tej daty do momentu dostarczenia przez kupującego żądanych dokumentów.
Sprzedający zastrzega sobie m.in. prawo do anulowania zamówienia lub jego części przed zawarciem umowy kupna, na podstawie umowy z kupującym, w następujących przypadkach: towar nie jest już produkowany lub dostarczany lub cena dostawcy uległa znacznej zmianie. Jeśli kupujący zapłacił już część lub całość ceny zakupu, kwota ta zostanie zwrócona na jego konto lub adres, a umowa kupna nie zostanie zawarta.
Prawo z wadliwego wykonania
Prawa i obowiązki stron umowy w odniesieniu do praw wynikających z wadliwego wykonania regulują odpowiednie ogólnie obowiązujące przepisy (w szczególności przepisy § 1914 do 1925, § 2099 do 2117 i § 2161 do 2174 ustawy nr 89/2012 Dz.U. ., Kodeks Cywilny.
Sprzedawca odpowiada Konsumentowi przy odbiorze, że rzecz nie ma wad. W szczególności konsument jest odpowiedzialny za to, że w momencie przejęcia towaru,
towar ma właściwości uzgodnione przez strony, a w przypadku braku umowy właściwości opisane lub oczekiwane przez sprzedawcę lub producenta, z uwzględnieniem charakteru towaru i reklamy przez niego wykonanej,
rzecz nadaje się do celu określonego przez sprzedawcę dla jej używania lub do którego rzecz tego rodzaju jest zwykle używana,
towar odpowiada jakością lub wykonaniem uzgodnionej próbce lub wzorowi, jeżeli jakość lub wykonanie zostało ustalone według uzgodnionej próbki lub wzoru,
rzecz ma odpowiednią ilość, miarę lub wagę i odpowiada wymogom prawa.
Jeżeli rzecz nie ma powyższych właściwości, konsument może żądać dostarczenia rzeczy nowej bez wad, chyba że jest to nieproporcjonalne ze względu na charakter wady, ale jeżeli wada dotyczy tylko części rzeczy, Konsument może żądać jedynie wymiany części; jeżeli nie jest to możliwe, może odstąpić od umowy. Jeżeli jednak jest to niewspółmierne ze względu na charakter wady, w szczególności jeżeli wada może zostać usunięta bez zbędnej zwłoki, konsumentowi przysługuje prawo do bezpłatnego usunięcia wady. Konsument ma prawo do dostarczenia nowej rzeczy lub wymiany części nawet w przypadku usunięcia wady, jeżeli nie jest w stanie właściwie korzystać z rzeczy z powodu ponownego wystąpienia wady po naprawie lub z powodu większej liczby wad. W takim przypadku konsumentowi przysługuje również prawo do odstąpienia od umowy.
Jeżeli konsument nie odstąpi od umowy lub nie skorzysta z prawa dostarczenia nowej rzeczy bez wad, wymiany jej części lub naprawy rzeczy, może żądać rozsądnej zniżki. Konsumentowi przysługuje rozsądna zniżka nawet wtedy, gdy sprzedający nie może dostarczyć nowej rzeczy bez wad, wymienić jej części lub naprawić rzecz, a także jeśli sprzedający nie naprawi go w rozsądnym terminie lub gdy załatwienie takiego środka naprawczego spowodowałoby konsumentowi znaczne niedogodności.
Prawo wadliwego wykonania nie przysługuje kupującemu, jeżeli kupujący wiedział przed odebraniem rzeczy, że rzecz ma wadę, albo jeżeli kupujący sam spowodował wadę.
Konsument jest uprawniony do skorzystania z prawa do wady towaru konsumpcyjnego w ciągu dwudziestu czterech miesięcy od jego otrzymania. Jeżeli wada ujawni się w ciągu sześciu miesięcy od odbioru, uważa się, że przedmiot był wadliwy w momencie odbioru.
Prawo konsumenta do odstąpienia od umowy
W przypadku zawarcia umowy przy wykorzystaniu środków porozumiewania się na odległość (w sklepie internetowym) konsumentowi przysługuje prawo odstąpienia od umowy w terminie 14 dni od otrzymania towaru bez podania przyczyny zgodnie z § 1829 par. 1 Kodeksu Cywilnego . Odstąpienie od umowy kupna musi zostać przesłane sprzedającemu w widoczny sposób w terminie określonym w zdaniu poprzednim.
W przypadku, gdy konsument chce odstąpić od umowy w terminie 14 dni kontaktuje się ze sprzedawcą i najlepiej oświadcza na piśmie o odstąpieniu od umowy podając imię i nazwisko, numer dokumentu podatkowego (faktury), numer rachunku bankowego, na który podana cena zakupu ma zostać zwrócona kupującemu przez sprzedającego.
Aby odstąpić od umowy kupna, konsument może również skorzystać z udostępnionego przez sprzedawcę wzoru formularza, który znajduje się tutaj. Odstąpienie od umowy kupna może zostać wysłane przez konsumenta na adres siedziby firmy podany we wstępie do niniejszych warunków lub na adres e-mail sprzedawcy Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..
W przypadku odstąpienia przez kupującego od umowy zgodnie z poprzednimi paragrafami, sprzedający zwróci środki otrzymane od kupującego (z wyjątkiem kwoty stanowiącej dodatkowe koszty dostawy poniesione z powodu wybranego przez kupującego sposobu dostawy, który jest inny niż najtańszy standardowy sposób dostawy oferowany przez sprzedającego) do 14 dni od odstąpienia od umowy przez kupującego, przelewem bezgotówkowym na rachunek bankowy wskazany przez kupującego, chyba że kupujący określi inaczej. Jeśli kupujący odstąpi od umowy kupna, sprzedający nie jest zobowiązany do zwrotu kupującemu otrzymanych środków, zanim kupujący zwróci towar lub udowodni, że wysłał towar sprzedającemu.
Jednakże zapisów ustawy o odstąpieniu od umowy w terminie 14 dni nie można rozumieć jako możliwości bezpłatnego użyczenia towaru. W przypadku skorzystania z prawa odstąpienia od umowy w terminie 14 dni od przejęcia świadczenia, konsument musi przekazać sprzedawcy w terminie 14 dni od odstąpienia od umowy wszystko, co uzyskał na podstawie umowy sprzedaży. Jeśli nie jest to już możliwe (np. towary zostały w międzyczasie zniszczone), konsument musi wypłacić rekompensatę pieniężną w zamian za to, czego nie można już wydać. Jeżeli zwracany towar jest uszkodzony tylko częściowo, sprzedawca może żądać od konsumenta odszkodowania i potrącić prawo do zwrotu ceny zakupu. W takim przypadku sprzedawca zwraca konsumentowi tylko obniżoną cenę zakupu.
Sprzedający może potrącić swoje rzeczywiste koszty poniesione przy zwrocie towaru z ceną zakupu, która ma zostać zwrócona kupującemu.
Przetwarzanie danych osobowych
Informacje o klientach są wykorzystywane wyłącznie w celu wypełnienia zobowiązań umownych oraz obowiązków wynikających z obowiązujących przepisów, w szczególności przepisów podatkowych i rachunkowych. Dane osobowe klientów są przetwarzane zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa Republiki Czeskiej oraz Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2017 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych oraz w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych) – tzw. RODO. Zawierając umowę kupujący potwierdza, że rozumie, iż jego dane osobowe będą przetwarzane przez sprzedającego w celu wypełnienia obowiązków sprzedającego wynikających z umowy kupna, w szczególności realizacji zamówienia, dostawy towaru oraz informowania kupującego o stanie przetwarzania jego zamówienia, następnie zaś wynikających z przepisów podatkowych i rachunkowych.
Kupującemu przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych osobowych, prawo ich poprawiania, w tym inne prawa do tych danych. Dane osobowe mogą zostać usunięte z bazy danych na pisemny wniosek kupującego. Sprzedający nie przekazuje danych osobowych kupującego żadnej innej osobie, z wyjątkiem osoby prowadzącej księgowość sprzedającego, firmy spedycyjnej oraz przewoźników zewnętrznych, którym przekazywane są dane osobowe kupującego w minimalnym zakresie niezbędnym do wyładowania, wysyłki i transportu, respektywnie dostawy towaru do kupującego.
Poszczególne umowy są archiwizowane po ich zawarciu w formie elektronicznej i są dostępne wyłącznie dla przewoźników sklepu internetowego.
Koszty na użycie środków porozumiewania się na odległość
Kupujący wyraża zgodę na korzystanie ze środków porozumiewania się na odległość przy zawieraniu umowy kupna. Koszty poniesione przez kupującego przy korzystaniu ze środków porozumiewania się na odległość w związku z zawarciem umowy kupna (koszty połączenia internetowego, koszty rozmów telefonicznych) kupujący ponosi sam.
Informacja o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich
Sprzedający zawsze stara się odpowiednio omówić i rozwiązać wszelkie spory powstałe między kupującym a sprzedającym, ku obopólnej satysfakcji.
W przypadku braku możliwości zaspokojenia roszczeń kupującego i powstania sporu między kupującym a sprzedającym, kupujący ma prawo do tzw. pozasądowego rozstrzygnięcia sporu konsumenckiego na podstawie umowy kupna (dalej "spór konsumencki").
W przypadku sporu konsumenckiego, czeska Inspekcja Handlowa - www.coi.cz ("CTIA") jest właściwa do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu konsumenckiego, do którego kupujący może się zwrócić w sprawie jakiegokolwiek sporu konsumenckiego.
Pozasądowe rozstrzyganie sporów konsumenckich jest bezpłatne. Koszty związane z pozasądowym rozwiązywaniem sporów konsumenckich ponoszą strony same.
CTIA lub uprawniony organ określa zasady pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich, które bardziej szczegółowo regulują tryb pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich tak, aby był zgodny z przepisami prawa.
W przypadku, gdy pozasądowe rozwiązanie sporu konsumenckiego nie doprowadzi do rozwiązania sporu konsumenckiego, kupujący może oczywiście zawsze zwrócić się do sądu. Oczywiście nie jest konieczne skorzystanie z możliwości pozasądowego rozstrzygnięcia sporu konsumenckiego (jest to jednak zawsze możliwe do polecenia), a kupujący może zwrócić się bezpośrednio do właściwego sądu o rozstrzygnięcie sporu konsumenckiego.
Postanowienia końcowe
Rozpatrywanie reklamacji konsumenckich zapewnia sprzedawca za pośrednictwem adresu elektronicznego Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. Sprzedający prześle informację o rozstrzygnięciu reklamacji kupującego na adres e-mail kupującego.
Sprzedający jest uprawniony do sprzedaży towarów na podstawie licencji handlowej. Trade Licensing Control w zakresie swoich kompetencji przez odpowiednie biuro licencjonowania handlu. Urząd Ochrony Danych Osobowych sprawuje nadzór nad obszarem ochrony danych osobowych. Czeska Inspekcja Handlowa w ograniczonym zakresie nadzoruje przestrzeganie ustawy nr 634/1992 Sb. o ochronie konsumentów, z późniejszymi zmianami.
Niniejsze warunki handlowe obowiązują w formie podanej na stronie internetowej sprzedającego w dniu zawarcia umowy kupna. Po jego potwierdzeniu zamówienie konsumenta jest archiwizowane jako zawarta umowa między kupującym a sprzedawcą w celu jego realizacji i dalszej ewidencji, a jego status jest dostępny dla kupującego. Umowa może być zawarta w języku czeskim.
Niniejszy regulamin umożliwia konsumentowi ich archiwizację i odtwarzanie. Kupujący z chwilą zawarcia umowy kupna akceptuje wszystkie postanowienia regulaminu obowiązujące w dniu wysłania zamówienia, w tym cenę zamówionego towaru podaną w potwierdzeniu zamówienia, chyba że w konkretnym przypadku wyraźnie uzgodniono inaczej.
Niniejsze warunki wchodzą w życie 25 maja 2018 r.